Participace a komunikace

28. 1. 2022čtení na 6 minut

Participace bez lidí je jako…. jako co? Participace bez lidí není participace.

Aby byla jakákoliv forma participace úspěšná, musí se do ní zapojit lidé. Aby se lidé zapojili, musí vědět, že se něco děje.
Správná komunikace je tedy naším základním stavebním kamenem.

 

dada

Začít bychom měli tím, že si definujeme čeho v rámci participace chceme dosáhnou, jaké jsou naše cíle. Díky tomu snáze identifikujeme cílové skupiny - koho potřebujeme oslovit.
Čím pečlivěji a podrobněji si naše cíle a cílové skupiny definujeme, tím lépe pak můžeme komunikaci zacílit - zvolíme vhodnou komunikační kampaň.. Pokud víme, že naší cílovou skupinou jsou primárně starší občané, nezvolíme jako hlavní kanál sociální sítě. Každá cílová skupina používá jiné sdělovací prostředky, má jiný přístup k informacím a abychom mohli být úspěšní, je třeba naši komunikační strategii upravit jim na míru. 

Cíle naší participativní strategie jsme si řekli na začátku, nyní je musíme rozpracovat do jednotlivých klíčových sdělení tak, aby odpovídala cílovým skupinám a také správnému načasování. 
Načasování je totiž kapitola sama pro sebe. Ani pozdě, ani brzy.  Správné načasování se dá shrnout jedním slovem: včas. Trefit se do toho správného momentu je jako chytit Zlatonku, když se to ale podaří, stojí to za to. 
Abstraktní pojmy, neurčitá sdělení a zmatečné informace jsou cesta do participativního pekla. Srozumitelnost, otevřenost a přímost jsou klíče k úspěchu. 

V dnešní době, která je přehlcená množstvím informací a různá sdělení se na nás hrnou ze všech stran průzkumy odborníků ukazují, že lidský mozek lépe vnímá (a také si lépe pamatuje) vizuálně ztvárněné informace. Co bychom tedy neměli podcenit je vizuální styl a branding naší participace. Jednotný vizuální styl, který bude vidět a propojí všechna použitá sdělovací média, používání videí, fotek a obrázků nám pomůže lépe zachytit a uchovat pozornost našich občanů.

Shrnuli jsme si “co”, “jak”, “kudy” a “kdy”, ale neřekli jsme si  “kdo”.  Zodpovědná osoba, která má celý proces pod palcem, kdo řídí komunikaci směrem ven, ale i směrem dovnitř, kdo je deset kroků dopředu, ale zároveň “poslední zhasíná”.

Že takovou osobu nemáte a neznáte? Nevadí, od toho jsme tu my, vaši parťáci z PinCity.
Máme zkušenosti, máme know-how, máme nástroje, máme nápady.
Jsme tu pro vás!